Skösex  

Gå tillbaka   Studentkårens forum > Utskott / Committees > Sexmästeriet / Pub committee > Allmänt /In general

Allmänt /In general Prata om lite vad som helst, angående Sexmästeriet, som inte passar in i övriga kategorier.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-04, 18:02
Jaffa Jaffa är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Personer att skänka en tanke

Känner att det verkar bli enkelspårig musik på kåren ett tag.
Hallå, är ni rädda att ni ska få höra något som ni bestämt er för att inte gilla och råkar gilla det?
Fram för många olika musikstilar, framför allt röstar jag för mindre hiphop. Det tycker jag är jobbigt, mycket gärna mer rock, men glöm dansband... =)
Klassrepresentant LpNa-05, 2006, 2007, 2008
Fumdelegat 08-09
Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 07:31
Uffe Uffe är inte uppkopplad
Seniormedlem

Reg.datum: okt 2007

Nu är jag en av dem som inte direkt hänger ute på dansgolvet men jag tycker att det verkar vara ganska gott om dansande människor där varje fredag vilket måste tyda på att det iallafall spelas något som går att dansa till

Jag vet att SCUD:arna tar önskelåtar i den mån som det går och passar in i spelschemat, är du riktigt snäll när du frågar så kan de kanske till och med säga en cirka tid när den kommer att spelas.

Som sagt tidigare så tar SCUD gärna emot förslag på musik som du tycker bör köpas in till Kårhuset, tänk dock på att bara för att just du gillar den så kanske den inte passar i det stora hela....pssst. jag tror att haddaway är påväg in i datan nu iallafall då vi tjatat lite extra på Alx om den
Sexmästerist - Skövde Sexmästeri 06-
FUM-delegat 07/08
Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 10:58
illers avatar
iller iller är inte uppkopplad
Seniormedlem

Reg.datum: aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till iller

Citat:
Ursprungligen postat av Uffe Visa inlägg
Nu är jag en av dem som inte direkt hänger ute på dansgolvet men jag tycker att det verkar vara ganska gott om dansande människor där varje fredag vilket måste tyda på att det iallafall spelas något som går att dansa till

Jag vet att SCUD:arna tar önskelåtar i den mån som det går och passar in i spelschemat, är du riktigt snäll när du frågar så kan de kanske till och med säga en cirka tid när den kommer att spelas.

Som sagt tidigare så tar SCUD gärna emot förslag på musik som du tycker bör köpas in till Kårhuset, tänk dock på att bara för att just du gillar den så kanske den inte passar i det stora hela....pssst. jag tror att haddaway är påväg in i datan nu iallafall då vi tjatat lite extra på Alx om den
Bra det

Och ja visst, det dansar folk men kåren är inte en hipp klubb i stan utan ska vara till för alla, och därför bör där spelas all musik. (förutom roxette, per gessle, gyllene tider och dansband )
Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 12:36
Denzlers avatar
Denzler Denzler är inte uppkopplad
Seniormedlem

Reg.datum: jan 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Denzler

Citat:
Ursprungligen postat av Uffe Visa inlägg
pssst. jag tror att haddaway är påväg in i datan nu iallafall då vi tjatat lite extra på Alx om den
Vad trevligt. Jag besöker Boulogner imorgon. Tänk vad roligt om jag och Adam finns på dansgolvet, och Haddaway drar igång. Det kan bli legen...vänta en stund...dariskt!!
Gammal 2009-02-12, 20:50
Antes avatar
Ante Ante är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: nov 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
De flesta DJ´s har en tänkt plan för kvällen och blir oftast bara störda av människor som gång på gång önskar låtar som kommer att göra så att halva golvet går.
Det är ju dock inte sällan musiken på lilla dansgolvet är.. vad skall man säga.. mindre bra. Så ibland kan lite önskande vara positivt!
Ekonomprogrammet 2007
Svara med citat
Gammal 2009-02-14, 17:24
Hogges avatar
Hogge Hogge är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Jaffa Visa inlägg
Känner att det verkar bli enkelspårig musik på kåren ett tag.
Hallå, är ni rädda att ni ska få höra något som ni bestämt er för att inte gilla och råkar gilla det?
Fram för många olika musikstilar, framför allt röstar jag för mindre hiphop. Det tycker jag är jobbigt, mycket gärna mer rock, men glöm dansband... =)
Jag kan inte minnas att jag hört mycket hiphop alls på dansgolven.
Nej, varken Rihanna eller Lady Gaga är hiphop! Inte heller the killers eller Madonna.
Hiphop är en musikstil, som kanske inte alla tycker om, och inte ett samlingsnamn på ALLT skit som går på MTV och radio.
Jag kan inte minnas att jag hört landets bästa rappare, Petter en enda gång sedan jag började plugga här i Skövde. Inte näst bäst, Fronda, heller för den delen.

Jag kan hålla med om att mer rock behövs.
HOGGE
Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 17:04
Mattiass avatar
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Seniormedlem

Reg.datum: maj 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Mattias

Läste denna text på nätet, och tänkte att jag ville berika denna tråde med samma stycke.

--------------------------------------
En Jämförelse: DJ kontra kassabiträde

Vissa kallar det ett serviceyrke. Att det ingår att utstå så kallad kundkontakt.
Att det är något man får ta. Helst med ett leende.
Det som skiljer dj-yrket från exempelvis kassabiträdets är dock att vi har att göra med intoxikerade människor. Som gärna högljutt vill berätta för oss vad BRA MUSIK är för något.

Låt mig stanna vid ovan nämnda jämförelse. DJ kontra kassabiträde.
Och tillåt mig att vända på begreppen.

Du står och arbetar på Åhlens. Du är stressad och varm. Det har varit en hektisk dag och allt du vill göra är att gå hem. Men timmen är tidig. Kön är lång. Och ljudnivån hög. Bakgrundsskivan – Absolute Music (veckans erbjudande) – går på repeat och du skulle kunna döda för en minuts tystnad.

“Vad kan jag hjälpa dig med?” frågar du kunden artigt.
“Har du inge schysstare kläder?!” sluddrar han fram med dimmig blick.
“Nej, det du ser är det sortiment vi har”, replikerar du.
“Men va fan, lite punkkläder har ni väl? Va? Kom igen nu!”

Diskussionen är död redan innan den tagit vid.
“Fan va dåliga ni är”, säger han argt innan han avgår.

Du suckar. Men tar fram Colgate-leendet. Nästa kund är här.

“Har ni den där röda korta kjolen som typ Rihanna har i sin senaste video?”
Frågan är absurd. Du har ingen aning om vad hon menar.
“Ja, men den är typ lite glansig sådär”, forstätter hon.
Du skakar på huvudet men den unga damen vägrar ge sig.
“Vänta, jag tror jag har videon i min I-Phone...”
Bakom henne växer kön stadigt i takt med varje sekund som passerar.

Strax innan stängning. Du står med nerböjt huvud och räknar kassan. Är djupt koncentrerad. Det måste bli rätt. På öret.
Plötsligt slår någon dig lite lätt på huvudet.
“Hallå? Ursäkta!”
Du signalerar att du är upptagen och kan stå till tjänst om någon minut.
“Men hallå!” fortsätter hon och himlar med ögonen samtidigt som hon boxar dig på axeln.
Du tappar räkningen. Måste börja om. Helvete!
“Vad vill du?” frågar du irriterat.
“Meh! Fan va otrevlig du var då. Då var det inget”, säger hon och lämnar lokalen med näsan i vädret.

Irrationellt beteende, eller hur? Rent av overkligt.
Under dagtid uppför du dig ju som en människa, kanske dags att tänka en extra gång även när du är ute på tex boulogner.
Delar av texten är kidnappad från DjNikos blogg.
Fd. ArmU ordförande 07/08
mattias@idcwestsweden.se
Svara med citat
Svara

Tags
musik, scud

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta