Studentkåren i Skövde  

Gå tillbaka   Studentkårens forum > Sektioner / Sections > SKHILS

SKHILS Ett tillhåll för allt som hör till sektionens SKHILS verksamhet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-15, 18:34
Medin Medin är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: sep 2009
Standard Spleutveckling Grafik. Jag har frågor!

Tjena jag är en kille på 20 år som har lite frågor kring denna utbildning och studenterna.

Mina frågor är nog mest irriterande skulle jag tro för grafiker. Men det jag undrar över är hur duktiga är ni studenter på 3D och 2D.
Jag vet att de har tagit bort Antagninsprover för 2009. Men jag tror nog de flesta är rätt Skillade på att skissa och använda Maja eller?

Kan nån vänlig själ berätta hur utbildningen är. Har ni kul, är programmet fokuserad bara på Grafik eller är annat inkopplat. Kan en sådan som jag bli duktig på 4 år tror ni?

Jag var lite sent ute med att veta vad jag ville bli. Då jag bestämde mig för circa 2 månader sedan att jag vill jobba med 3D inom spelbranchen eller liknande. Men då var det ju så att jag har ju aldrig ens rört ett 3D program eller photoshop förens för 2 månader sedan. Så jag kan väl säga att jag inte riktigt är duktig. Men TA MIG FAN!! Ska få jobb på blizzard alltså! Så det är bara att kämpa.

Oj blev mer om mig än om frågor.

Fick hjärnsläpp nu vete ej vad jag ska säga mer.

Men jag tackar för ett svar. Om de finns svar på frågorna.
Svara med citat
Gammal 2009-09-15, 21:09
Valrosss avatar
Valross Valross är uppkopplad nu
Seniormedlem

Reg.datum: jan 2006
Skicka ett meddelande via ICQ till Valross Skicka ett meddelande via AIM till Valross Skicka ett meddelande via MSN till Valross Skicka ett meddelande via Yahoo till Valross Skicka ett meddelande via Skype™ till Valross
Standard Sv: Spleutveckling Grafik. Jag har frågor!

Jag har från rätt säker källa att de tog bort antagningsprover för att det visade sig att de studenterna som gjorde bäst ifrån sig på antagningsproven var i allmänhet även de studenterna som hade högst betyg. På frågan vad de gör om det dyker upp någon som visar upp en helt stört bra portfolio men inte är lika stark när det kommer till betyg så kom det ett mycket luddigt och undvikande svar som jag tolkade till "om det skulle hända finns det kanaler för att hantera sånt". Om de menade att de slussar en sån person till studievägledarna för individuell studiegång eller ifall de menade att de har nån komvuxdelux som de kan hysta in folk i vet jag dock inte.

Jag skulle bli förvånad om det kommer DSUare som säger att de är annat än duktiga, (och det lilla jag har sett säger att de faktiskt är duktiga), men det finns en del DSUjox på deras hemsida: http://www.his.se/dataspel
Gammal 2009-09-16, 13:46
Dark_Links avatar
Dark_Link Dark_Link är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: aug 2007
Skicka ett meddelande via ICQ till Dark_Link Skicka ett meddelande via MSN till Dark_Link

Pja vill du nu syssla med det så ser jag ju inget skäl till att du inte skall söka utbildningen, ingen föds ju grym på 3D eller skissa eller annat (okey det finns väl vissa unika fall som jag är övertygad om föddes med det men ändå) utan det mesta kommer genom timmar och timmar med träning.

Du behöver inte VARA grym på något av det för att börja utbildningen då den börjar på ganska så humana nivåer och sedan går uppåt, det du behöver är att vara villig att lägga ned den tid och energi som krävs för att bli bättre och utvecklas och tillslut bli grym! (vilket är ungefär detsamma oavsett utbildning)

Själv läste jag grafik (studieuppehåll) och var varken grym på att skissa eller speciellt bra på maya eller andra 3D-program när jag började. Maya som vi använder i skolan lär man sig väldigt fort och sitter man hemma och pillar med det också så går utvecklingen fort. Skissa är jag fortfarande kass på men det är mest för att jag inte har tålamodet att sätta mig med det för att bli bättre. :P

Så kör på, Blizzard behöver dig.
Kårhusmästare, Skövde Sexmästeri 2008/2009
Vice Ordförande, Intro- & SU-ansvarig SkHum 2008
Sexmästerist - Skövde Sexmästeri 2007-
Läser: Dataspelsutveckling Grafik/Ljud, start ht -07
Svara med citat
Gammal 2009-09-16, 14:22
Medin Medin är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: sep 2009

Ohh tackar grabbar!!! Nu har jag energin och vilja att köra ännu hårdare. Hoppas på att träffa er nästa år. Om jag kommer in. Ska ta mig fan komma in bestämt alltså! Tackar för era snabba svar.!
Svara med citat
Gammal 2009-09-19, 09:27
illers avatar
iller iller är inte uppkopplad
Seniormedlem

Reg.datum: aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till iller

Kan ju säga att vill du bli bra på det så får du sitta och öva och öva och öva mer, vi har ett gäng grafiker som sitter i vad som kallas bastun (många datorer o kass ventilation = bastu) nästan varje dag i ett par timmar och grindar maya och photoshop.
Svara med citat
Svara

Tags
dsu, grafik

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta