Studentkåren i Skövde  

Gå tillbaka   Studentkårens forum > Studentkåren / The student union > Kårfullmäktige / Student union council

Kårfullmäktige / Student union council Här kan man se diskussioner inför och efter kårfullmäktigemöten. / Discussions prior to and following the council meetings.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-26, 17:25
Valrosss avatar
Valross Valross är uppkopplad nu
Seniormedlem

Reg.datum: jan 2006
Skicka ett meddelande via ICQ till Valross Skicka ett meddelande via AIM till Valross Skicka ett meddelande via MSN till Valross Skicka ett meddelande via Yahoo till Valross Skicka ett meddelande via Skype™ till Valross
Standard När är FUM?

Jag fick den 20/5 ett epost som sa att nästa FUM är den 26/5 kl 18.00 och att alla delegater som inte kan vara med måste anmäla laga förfall senast den 25/5 kl 12.00. Man kan då förmoda att man borde kunna få meddelat i tid innan mötet att mötet är inställt.

Jag stog idag för 20 minuter sedan vid en låst dörr där jag hade väntat mig att hitta ett FUM-möte, men hittade bara en annan student som just hade kört bil tre mil hit för att gå på möte, och nu fick åka bil tre mil tillbaka - helt i onödan.

Jag vet inte vem som borde berättat/postat/mailat att mötet blev inställt, men att slösa på min tid på att gå på inställda möten gör mig rent ut förbannad! Jag kan bara hoppas att jag och den andra studenten var de enda bortglömda med närvaroplikt, det här är inte OK. Är det konstigt att återväxten i vår organisation ser ut som den gör?
Gammal 2009-05-26, 17:43
Captains avatar
Captain Captain är inte uppkopplad
Seniormedlem

Standard Sv: När är FUM?

Jag kan inte riktigt svara på varför du inte fick veta det. Jag fick dock ett mail om att det var inställt (klockan 10:51) och jag antar att det mailet gick ut till alla som har närvaroplikt... Om alla inte hade fått det så utgår jag från att det handlar om tekniska problem som gör att mailet inte nått fram.

Självklart är tråkigt att du inte hade fått informationen oavsett vad anledningen till detta är men det riktigt tragiska är att vi har ställt in två möten på raken pågrund av att vi har för få fumdelegater. Det behövs verkligen en uppryckning och jag hoppas att det vid fyllnadsvalet kan väljas in en hel hög med nya fumdelegater så vi slipper såna här situationer framöver.
Vice ordförande i SPEAK-styrelsen 2006
Fumledamot 05/06, 06/07, 07/08... och en del annat
Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 18:06
Snapphanes avatar
Snapphane Snapphane är inte uppkopplad
Seniormedlem

Reg.datum: maj 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Snapphane

Riktigt illa att infon inte gått ut till alla, men i ditt fall Valross tror jag att mailet skulle ha kommit. Men det försvann väl någonstans på vägen.

Säger som jag sa till den andra studenten - skicka mig ett SMS eller ring, så kan jag säga till om mötet blir. För jag borde ha koll

Nästa möte är planerat till den tredje Juni.
- Sysslar med StudSam och annat nationellt arbete
- Läser Molekylär Bioteknik...eller däromkring
Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 18:22
Valrosss avatar
Seniormedlem

Skicka ett meddelande via ICQ till Valross Skicka ett meddelande via AIM till Valross Skicka ett meddelande via MSN till Valross Skicka ett meddelande via Yahoo till Valross Skicka ett meddelande via Skype™ till Valross

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphane Visa inlägg
i ditt fall Valross tror jag att mailet skulle ha kommit.
Jodå, goda intentioner kommer man ofta långt med, men det här är det är ett exempel på ett problem jag tycker har blivit ganska stort. Om man inte hade närvaroplikt var det inte lätt att hitta till förra FUM till exempel, det stod visserligen i studentkårens kalendarium, men det stod ingen plats. Att nästa FUM är den tredje juni har jag inte fått reda på förrän nu när du sa det, och jag vet fortfarande inte tid och plats. Menar du att alla studenter ska ringa/smsa dig för att få informationen?
Gammal 2009-05-26, 19:21
Snapphanes avatar
Snapphane Snapphane är inte uppkopplad
Seniormedlem

Reg.datum: maj 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Snapphane

Det kommer bli VÄLDIGT jobbigt om alla ska ringa mig, men jag är beredd att ta smällen!

Håller helt klart med dig att informationen är dålig och att den behöver förbättras. Nu var det väl lite olyckligt att folk inte anmälde/avanmälde sig i tid. Information gick ut och man kan alltid hoppas att de flesta fick informationen.

I min mail kan jag se att följande fick infon (döljer en del för sakens skull):

fum0809
styrelsen
narvaro.fum
Mikael Wendt

Detta SKA innebära att alla det berör fått informationen och detta mailet skickades ut ca kl 10 idag. Ingen god marginal, men i vart fall bättre att det kom ut då än att vi upptäckte det hela när mötet väl hade börjat.

Sen hade man väl alltid kunnat ha lagt det här på forumet med, men frågan är om folk kollar forumet oftare än sin mail? Bästa är nog som jag föreslog att man hör av sig till någon man känner, vilket inte nödvändigtvis måste vara jag. Vi kan bara hoppas att det blir bättre nästa år.

edit

Tredje Juni var ett förslag och alla var ombedda att svara innan dagens slut. Jag har inte hört mer om det men information ska väl komma snart....
- Sysslar med StudSam och annat nationellt arbete
- Läser Molekylär Bioteknik...eller däromkring
Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 19:50
Dark_Links avatar
Dark_Link Dark_Link är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: aug 2007
Skicka ett meddelande via ICQ till Dark_Link Skicka ett meddelande via MSN till Dark_Link

Skulle dra en gissning på att kära herr eGeneral fortfarande inte står med i maillistan "narvaro.fum". Men jag gissar ju bara.
Kårhusmästare, Skövde Sexmästeri 2008/2009
Vice Ordförande, Intro- & SU-ansvarig SkHum 2008
Sexmästerist - Skövde Sexmästeri 2007-
Läser: Dataspelsutveckling Grafik/Ljud, start ht -07
Svara med citat
Gammal 2009-05-27, 16:04
zorro zorro är inte uppkopplad
Seniormedlem

Reg.datum: jun 2007
Skicka ett meddelande via Skype™ till zorro

Citat:
Ursprungligen postat av Dark_Link Visa inlägg
Skulle dra en gissning på att kära herr eGeneral fortfarande inte står med i maillistan "narvaro.fum". Men jag gissar ju bara.
Efter tillsägning får jag be om ursäkt att jag missat att lägga dit Herr eGeneral på mailinglistan, jag har missat det i allt annat administrativt runt omkring fullmäktigemötena. Men nu är det fixat!
Kassör KS 06/07
Skattmästare 05/06
Svara med citat
Gammal 2009-05-27, 16:07
Seniormedlem

Citat:
Ursprungligen postat av Valross Visa inlägg
Jodå, goda intentioner kommer man ofta långt med, men det här är det är ett exempel på ett problem jag tycker har blivit ganska stort. Om man inte hade närvaroplikt var det inte lätt att hitta till förra FUM till exempel, det stod visserligen i studentkårens kalendarium, men det stod ingen plats. Att nästa FUM är den tredje juni har jag inte fått reda på förrän nu när du sa det, och jag vet fortfarande inte tid och plats. Menar du att alla studenter ska ringa/smsa dig för att få informationen?
Det är ännu inget bestämt om att fullmäktigemötet ska vara den 3e juni, det är utskickat på förslag, men inget är bestämt, allt är i dagsläget väldigt osäkert, därav finns det ingen information att tillgå ännu. Men jag jobbar på så fort det går för att lösa situationen med att ha ett fullmäktige som ska vara beslutsmässigt eller om inte, vad vi gör i annat fall. Men det är helt klart ett problem att tyvärr inte alla hör av sig eller går att få tag i för att få snabba svar, men det jobbas på för fullt kan jag meddela.
Kassör KS 06/07
Skattmästare 05/06
Svara med citat
Gammal 2009-05-27, 16:17
Valrosss avatar
Seniormedlem

Att jag inte fick ett epost jag borde fått är ju trist, jag förutsatte att jag var tillagd ima jag fick det förra epostet.

Men kvar är problemet att det i princip inte verkar vara någon som lägger energi på att publicera tid och plats för mötena. Jag vet att FUM ibland har godkänt utlysning av möten med att "men vi fastslog ju mötestiderna i början av verksamhetsåret!", men det är inget annat än en slamkrypare som använts för att inte fastna i formalian och komma vidare i dagordningen. Studenterna som i nuläget skulle vilja veta när FUM är lätträknade, men att se till att tid och plats alltid finns i till exempel kalendariumet tycker jag inte är mycket begärt. Vad ska finnas i kalendariumet om inte en sån här sak?
Gammal 2009-05-27, 16:27
Seniormedlem

Alla möten som varit under våren har det informerats om i Kårkråkan bland annat, så även detta tredje vårmöte. Men sedan har det tyvärr missats nu när det blev flyttat. Men det är klart att rutinerna kan ses över och förbättras och förhoppningsvis få ett fulltaligt talmanspresidie som kan sköta detta, då jag som kårordförande inte ska göra det egentligen. Vi får hoppas på att fler studenter engagerar sig och att alla poster blir fyllda till hösten.
Kassör KS 06/07
Skattmästare 05/06
Svara med citat
Gammal 2009-05-27, 17:59
Tengvalls avatar
Tengvall Tengvall är inte uppkopplad
Avdankad

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Valross Visa inlägg
...men att se till att tid och plats alltid finns i till exempel kalendariumet tycker jag inte är mycket begärt. Vad ska finnas i kalendariumet om inte en sån här sak?
Det ordinarie mötet finns inlagt i kalendariet och har gjort det sedan dagen mötesdagarna fastställdes, dock utan anvisning om plats då detta inte var fastslaget vid tiden för bestämmandet.
Tyvärr så fanns inte det flyttade mötet med men det blir lite svårt att hinna med att få upp informationen då vi har ganska många kanaler att få ut informationen på och då prioriteras den viktigaste som ju är mail. Sen är det ju högst olyckligt att alla som bör få dessa mail inte får dem och där är det bara skärpning som gäller.

eGeneral 09/10
Ledamot Kårstyrelsen 08/09
Ordförande i DHISK-styrelsen 2008
Studerade: Nätverks- och Systemadministration
http://tngvll.se
Svara med citat
Gammal 2009-05-28, 13:37
Valrosss avatar
Seniormedlem

Citat:
Ursprungligen postat av zorro Visa inlägg
Alla möten som varit under våren har det informerats om i Kårkråkan
Jag kollade igenom alla kårkråkor för 2009 som låg på studentkårens hemsida, hittar inget om FUM/fullmäktige alls. Har mina ögon svikit mig nu igen?

Även om inte kårkråkan är en informationskanal som jag tar till mig av så ofta är den faktiskt på ett sätt mycket bättre än de flesta andra. Kårkråkan har blir nog läst av en större variation av människor än bara de kårrävarna som faktiskt ids läsa epost, hemsidor och forum för att hitta info.

Angående att tiden för FUM har stått i kalendariumet men inte platsen (ima man inte visste var det skulle hållas då), jag tycker det är rimligt att någon tar på sig att uppdatera kalendariumet. Det behöver ju inte göras i samma ögonblick som salen bokas, men åtminstone dagen innan eller så. Att det är i närheten av högskolan är ju rimligt att anta, så eventuella resor kan man ju planera in så länge man vet datum och tid.
Gammal 2009-05-30, 11:45
Seniormedlem

Jag har iaf för mig att vi försökt få upp det på Kårkråkan när fullmäktigemöten varit, men det har kanske missats. Alla fullmäktigemöten har iaf stått på vår hemsida som en nyhet, förutom det sista här nu, som då stod i Kårkråkan. Men bättre ordning nästa år när vi förhoppningsvis blir fulltaliga.
Kassör KS 06/07
Skattmästare 05/06
Svara med citat
Svara

Tags
fum

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta